Trucuri și secrete „d'ale garderobei”!

 



        Am câteva întrebări pentru voi dragii mei, cum ar fi: Voi cum vă păstrați paltoanele de lână? Dar gențile și pantofii din piele? Ce faceți atunci când trebuie să spălați bluzițe sau cămășuțe cu pietricele, perluțe, dantelă și alte accesorii aplicate? 

        Am eu câteva sfaturi care sper să vă  fie de folos! 

        Obsesia mea este pentru paltoane, dar și pentru genți și pantofi. De când m-am îngrășat mi-am „focusat” atenția  pe acestea. 

        „Secretul” pe care îl am pentru paltonul Desigual de damă, din lână, este ca după fiecare purtare să îl curăț cu o perie (înainte să îl pun pe umeraș), apoi  folosesc o rolă pentru a curăța scamele de pe el. După cele două „operațiuni” îl bag într-o husă de haine/costume, unde la bază am un săculeț cu lavandă, apoi îl așez pe un stander. În felul acesta nu se șifonează, își păstrează forma, nu este atacat de molii, iar atunci când îl scot să îl îmbrac are un miros plăcut de lavandă. Este greșit când spui că  paltoanele nu pot fi spălate acasă. Le poți spăla chiar la mașina de spălat. Ele vin însoțite de o etichetă din care afli la câte grade să le speli și alte instrucțiuni. Eu întorc paltonul pe dos și îl pun la spălat în mașină apoi introduc în cuvă o „biluță” care ajută la colectarea scamelor. Pun detergent lichid și balsam. La paltoane, în general folosesc Perwoll, nu este agresiv cu țesătura și menține culoarea. După ce s-a terminat programul de spălare, scot paltonul pe un umeraș și îl pun pe sârmă în balcon. Pre-uscarea prin centrifugare (400 de rotații/minut, nu mai mult) îl „șifonează” un pic. Dacă îl uscăm pe „repede-înainte” riscăm să îl stricăm, dar pus pe umeraș la aer își păstrează forma și uscarea se face treptat.




           Pentru pantofii și gențile din piele am un mic „truc” (pe care îl știu de la mama) și anume „laptele Doina”. La tot ceea ce am din piele la mine în garderobă și nu numai,  folosesc acest „lapte” care ajută pielea să nu crape, să lucească și menține culoare ca nouă. Însă, de ceva timp, am tot întrebat prietenele despre ce folosesc ele pentru a-și menține pantofii și gențile ca noi.  Acestea mi-au spus că folosesc uleiul de ricin care ajută ca pielea să își păstreze elasticitatea, mai ales dacă se udă de la ploaie. Pielea, după ce s-a udat, are tendința să fie rigidă, dar uleiul de ricin o ajută să nu crape. 

         Încălțămintea de damă pentru mine este „cartea de vizită” a unei femei. 

        Să nu mi-o luați în nume de rău că nu vorbesc despre bărbați, dar aceste „trucuri” sunt „universal valabile”. 

        Bun, nu vreau să „trec peste” bluzele din dantelă sau accesorizate cu perluțe, pietricele, lanțuri, fermoare etc., deoarece și acestea au pentru mine un „regim special”. În procesul de spălare se folosesc, de cele mai multe ori, substanțe care sunt dure cu hainele și care le pot deteriora rapid. Așadar, dacă nu sunt vizibil murdare sau nu au un miros neplăcut, încerc să nu le spăl după fiecare purtare. În plus, hainele „delicate” au nevoie de mai multă îngrijire așa că, personal, prefer să le spăl manual. Le bag de multe ori în mașina de spălat (timpul nu îmi permite de fiecare dată să le spăl la mână), dar folosesc niște săculeți speciali pentru a nu risca să pierd pietricelele, perluțele, mai ales că risc să stric și mașina. Încă un plus cu acești săculeți este faptul că nu se „agață” hainele între ele, din cauza accesoriilor aplicate sau cusute pe acestea, în timpul spălării sau centrifugării. La fel procedez și cu lenjeria intimă. În sertarele mașinii de spălat adaug balsam, dar în cuvă pun și perluțe de balsam. Am observat un lucru: dacă uit să pun anticalcar în mașină, mirosul balsamului nu mai persistă la fel de mult. Când sunt gata uscate și aranjate în dulap/șifonier/dressing, le dau cu un spray-balsam pentru rufe uscate. Atunci când deschid dulapul „mireasma” emanată este super pentru „porii nazali”.                                     

        Încă un „secret” aflat foarte de curând este că atunci când calci trebuie să acoperi toate detaliile care s-ar putea deteriora dacă sunt atinse de fierul de călcat și anume: nasturii din plastic sau alte accesorii. Acestea din urmă se acoperă cu o lingură din metal, iar cu fierul de călcat se presează materialul din jurul acestora.

        Eu cred că am terminat cu „micile secrete” ale „vastei” garderobe pe care o am. Sper să vă fie de folos „rutina” pe care o folosesc pentru a-mi întreține „podoabele” vestimentare și nu numai. Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2020.


xoxo jolly

P.S. am încărcat și o poză cu un bărbat totuși să nu îi neglijăm total  :))

      






Comentarii