Între vintage și modern cu Favi.ro

  

Sursa: FAVI.ro
                                                                            

         Shabby chic – între vintage și modern. 

        Shabby chic este un stil de design interior care gravitează în jurul unui aspect uzat, învechit, vintage. Cu toate acestea, există ceva reconfortant și frumos în ceea ce privește acest tip de decor.

 

        Este caracterizat, în principal, de culori calde, combinații de piese vintage și moderne, dar și de accente feminine, precum volane, ciucuri, perle sau flori.

 


  Ce inseamna Shabby chic?


Sursa: FAVI.ro


 

- Shabby chic este un stil de design interior în care fie mobilierul și finisajele sunt alese pentru aspectul lor învechit sau pentru semnele de uzura, fie piesele noi sunt degradate în mod intenționat, pentru a obține aspectul unui obiect antic. 


- Piesele de mobilier care nu sunt cu adevarat antichități sau vintage sunt, de obicei, selectate pentru asemanarea lor cu stilurile de mobilier mai vechi. De asemenea, se adaugă accesorii elaborate care includ flori sculptate, ghirlande, statuete și alte motive similare.

 

- Țesăturile tind să fie din bumbac și in, cel din urmă fiind de inspirație franceză și extrem de popular. Alb, ecru și pastelurile uzate sau decolorate sunt caracteristice stilului. Materialele sunt adesea colorate sau pătate cu ceai sau cafea, pentru a obține un aspect uzat.

 

- Piesele antice, cum ar fi bibliotecile și comodele, sunt des întâlnite în amenajarile moderne shabby chic. Pe lângă alb, stilul include și culori neutre calde, precum roz pal și tonuri de bej. 

- Shabby chic este un stil cald, relaxat, romantic, care arată confortabil și primitor și este, de obicei, asociat femininului. 
Un pic rustic, un pic feminin – shabby chic înseamna „cald”. Liniile rotunde, țesăturile și mai ales nuanțele aduc un aer relaxat și fermecător, așa cum este livingul meu! 

 

Prima dată când i-am spus soțului că îmi doresc să amenajez livingul și baia în stilul shabby chic, m-a întrebat: „Ce e asta?” și i-am răspus foarte simplu: „Eu!”. 

Este ceea ce mă caracterizează, mă inspiră, mă „încălzește”! Acest stil îmi oferă confortul pe care-l doresc, este atât de „cozy”! Cred că cel mai bun cuvânt care ar putea descrie acest stil este „cozy” (împletește tot ceea ce am descris mai sus).

Bineînțeles, eu mi-am dorit și dormitorul să îl transform conform stilului, dar soțul a intervenit și mi-a spus: „Până aici! Eu în pături roz și ciucurei nu ma culc!” :)) 

Casa trebuie să te inspire, să îți dea sentimentul acela de a nu mai vrea să pleci din ea și dacă tot ai plecat de-abia aștepți să te întorci! 

Pentru a realiza toate acestea, FAVI.ro a fost motorul meu de căutare pentru mobilă și decorațiuni. 

Indiferent ce stil te caracterizează, FAVI.ro îl „așterne” în casa ta. Canapele, pături, mese și măsuțe, biblioteci, farfurii, fotolii, căzi, birouri, tablouri...doar să îți dorești și le vei avea. 

 

După cum spuneam mai sus, am ales să pun amprenta shabby chic în living și baie:

Shabby chic pentru living


Sursa: FAVI.ro

 

        Pentru living am optat pentru corpurile de iluminat ornamentale, cum ar fi candelabru în stil baroc. Acesta adaugă rafinament și echilibru acestui spațiu în care predomină aspectul uzat.

Nu trebuie ca fiecare piesa să fie shabby chic așa că am incorporat doua astfel de elemente într-un design simplu, clasic-modern pentru a crea atmosfera care trebuie.

Am optat pentru un covor cu aspect uzat și o bibliotecă în stil patină. De asemenea, am adaugat accesorii precum veioze elegante cu picior sculptat.

Huse neutre pentru piesele mari de mobilier din sufragerie împreuna cu o măsuță de cafea din lemn nelăcuit, toate acestea au creat un stil shabby chic autentic pentru zona de living. 

 

Shabby chic pentru baie


Sursa: FAVI.ro

        Pentru ca baia să fie în acest stil, am ales o cada independentă, cu picioare. Am montat polițe de lemn și dulapuri în stil patină. Pentru un finisaj elegant, am ales atât pentru chiuvetă, cât și pentru cadă, baterii elegante din bronz. Pentru a adauga și mai multa caldură încăperii, am optat pentru un covoraș de baie într-o culoare naturală.

Dacă spațiul mi-a permis, am așezat într-un colț un scaun din lemn. Acesta, pe lângă funcționalitate, a făcut să pară că spațiul este unul de locuit și nu o simplă baie.


        În ideea că v-am trezut interesul, vă invit să vă creați stilul cu FAVI.ro cel mai mare motor de cautare pentru mobilă și decorațiuni.

 

Acest articol „cozy” a fost scris pentru SuperBlog 2021.

 

xoxo jolly

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii